Jak znaleźć swoją niszę jako nauczyciel jogi?

W ciągu dnia jest tylko pewna liczba godzin, a kiedy zaczynasz biznes, chcesz być strategiczny i skupiony. Częścią tego jest wybór Twojej dochodowej niszy jako nauczyciela jogi.

Prawda jest taka, że nie wszystkie nisze pomogą Ci osiągnąć zyski. Ani też nie każda z nich będzie pasować do Twoich zainteresowań czy osobowości. Chcesz wybrać niszę, którą naprawdę kochasz, bo spędzisz z nią dużo czasu i przeznaczysz wiele energii. Ale chcesz też by przedsięwzięcie to było dochodowe i wybrać niszę oraz powód, za który ludzie są skłonni płacić.

W tym artykule przyjrzymy się trzem obszarom, o których warto pomyśleć przy wyborze niszy: pasji, umiejętnościach i zapotrzebowaniu.

Pasja

Przyjrzyjmy się temu, co Cię naprawdę pasjonuje.

Co Cię naprawdę interesuje?

O czym nie możesz przestać mówić, uczyć się więcej, czytać?

Stwórz listę tematów, które Cię pasjonują i nie oceniaj siebie podczas jej tworzenia.

Na przykład, uwielbiam rozmawiać o kursach online i budowaniu biznesu online. Każda nowa osoba, którą spotykam, kiedy zaczynamy rozmawiać o tym, co robią lub chcieliby robić, wymyślam dla nich pomysł na biznes online. To trochę szalone, ale naprawdę to kocham i chcę, żebyś też czuł/a taką pasję do wybranej niszy.

Umiejętności

Drugim obszarem, o którym warto pomyśleć, są Twoje umiejętności – w czym jesteś naprawdę dobry/a?

Ludzie płacą pieniądze za dostęp do umiejętności innych. Zapytaj siebie, czy jesteś dobry/a w czymś, co jest bardzo poszukiwane?

Nie musisz być ekspertem – wystarczy, że jesteś dobry/a w czymś, co pomoże innym ludziom.

Stwórz kolejną listę rzeczy, w których jesteś lub chcesz być dobry/a. Znowu, nie krytykuj siebie, myśląc, że nie jesteś wystarczająco dobry/a po prostu zapisz to.

Zapotrzebowanie

Trzecim obszarem do znalezienia dochodowej niszy jest zapotrzebowanie.

Musisz wiedzieć, czego ludzie chcą i za co są skłonni płacić.

Czy jest jakiś problem, który możesz rozwiązać dla innych?

Czy możesz wymyślić pomysły na unikalny produkt?

To miejsce, w którym wiele osób się potyka. Za co ktokolwiek miałby Ci płacić poza zwykłą lekcją jogi? Nie pomagasz ludziom zarabiać więcej pieniędzy ani budować biznesu, więc jaką wartość naprawdę możesz dać?

Warto pamiętać, że wartość nie jest tylko w nauczaniu ludzi, ale także w tym by zarabiać więcej pieniędzy. Wszyscy cenimy również inne rzeczy, takie jak nasze zdrowie, więcej czasu czy nasze relacje.

Zastanów się – jakie problemy czy trudności miałaś/eś lub masz w swoim życiu, za rozwiązanie których chętnie zapłacisz? Chodzi o zidentyfikowanie problemu czy trudności w których możesz pomóc i za które ludzie zapłaciliby Ci za pomoc.

Zrób rekonesans, sprawdź, co już jest na rynku i stwórz krótką listę pomysłów na Twoją niszę jako nauczyciela jogi. To sposób na znalezienie najbardziej dochodowych pomysłów dla Twojego biznesu.

Podjęcie decyzji

Następnym krokiem jest podjęcie decyzji o Twojej niszy – i to jest to, co najbardziej ogranicza większości ludzi. Może to oznaczać wybór jednego języka do prowodzenia biznesu, wybór jednego konkretnego stylu jogi czy wybór jednego problemu, na którym się skupiasz (na przykład bóle pleców).

Jeśli czujesz opór, nie jesteś sam/a. Chcesz pomóc jak największej liczbie osób i interesujesz się tak wieloma różnymi rzeczami i stylami jogi, że wybór niszy może Ci się wydawać jak zamknięcie się w pudełku.

Polecam wybór niszy i pozostanie w niej przez co najmniej rok. Nie zaczynaj innego biznesu, dopóki nie zbudujesz już udanego biznesu na poziomie 6 cyfr. Skup się i trzymaj tego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię zainteresować