Stworzenie idealnego harmonogramu zajęć grupowych to nie lada wyzwanie. Nie da się zadowolić wszystkich, ale właśnie w tym tkwi wyzwanie dla wielu właścicieli szkół jogi na całym świecie. Czy to dla fanów jogi relaksacyjnej, miłośników dynamiki czy entuzjastów fruwania w powietrzu, istnieje delikatna równowaga między przepełnionymi zajęciami a pustą salą.
Określ swój budżet
Zanim zaczniesz tworzyć harmonogram, musisz zastanowić się, czy jest to finansowo opłacalne. Kluczowe pytania to:
- Jaki jest Twój budżet na wynagrodzenia dla instruktorów?
- Jak często możesz prowadzić zajęcia osobiście, a jak często mogą to robić instruktorzy?
- Jak utrzymać równowagę między zajęciami prowadzonymi przez dobrze opłacanych i popularnych instruktorów a nowymi instruktorami, którzy będą rosnąć razem z biznesem?
Czas to wszystko
Zastanawiasz się, czy usunąć zajęcia o 18:30? Jeśli twoja szkoła znajduje się w dużym mieście, możesz być w stanie zaoferować i zapełnić zajęcia nawet o 21:00. Najpopularniejsze godziny to 18:00, 6:00, 9:00 i 17:00, zwłaszcza w mniejszych miastach.
Sprawdź czego chcą klienci
Najważniejsze jest to, że Twój harmonogram zajęć nie jest dla Ciebie, ale dla Twoich joginów. Musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci i jakie są ich potrzeby. Zbadaj swoją grupę docelową – możesz użyć np. systemu Survey Monkey do zbierania opinii i sugestii.
Stwórz plan próbny
Po przeanalizowaniu ankiet, ofert lokalnych szkół jogi i trendów, stwórz szkic harmonogramu. Weź pod uwagę najbardziej i najmniej uczęszczane dni i godziny.
Rozmieść swoich instruktorów
Kiedy masz już zarys harmonogramu, możesz zacząć umieszczać swoich instruktorów w odpowiednich przedziałach czasowych. Dywersyfikacja jest dobra zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.
Rozpowszechnij swój harmonogram
Twój harmonogram zajęć grupowych to prawdopodobnie główna atrakcja Twojej strony internetowej. Upewnij się, że jest on łatwo dostępny i zrozumiały. Wykorzystaj wszystkie dostępne platformy społecznościowe, aby zwiększyć jego widoczność.
Przegląd i optymalizacja
Po sześciu do ośmiu tygodniach działania nowego harmonogramu, przeprowadź jego analizę. Sprawdź, które zajęcia są najbardziej popularne i dokonaj odpowiednich korekt.
Stworzenie skutecznego harmonogramu zajęć grupowych to proces, który wymaga uwzględnienia wielu różnych czynników: od budżetu i czasu po potrzeby i oczekiwania joginów. Ale z dobrą strategią i ciągłą optymalizacją, możesz stworzyć harmonogram, który przyciągnie i zatrzyma więcej klientów w Twojej szkole jogi.
Dziękujemy za uwagę! Jeśli artykuł Ci się podobał, podziel się nim!