Wielu nauczycieli jogi ma problem z nazwaniem swojego biznesu. Chcą czegoś znaczącego, unikatowego, pięknego, a oczywiście nazwa ta również powinna być dostępna jako domena internetowa i nazwy na portalach społecznościowych.
Większość nauczycieli jogi czy szkół jogi ma osobistą markę i w tym przypadku zalecam użycie własnego imienia jako nazwy firmy. Dla wielu osób może to być trudne, zwłaszcza jeśli ich imię jest trudne do wymówienia, zapamiętania, czy też jest tak powszechne, że domena jest już zajęta.
Mimo to, zdecydowanie zalecam użycie własnego imienia dla osobistej marki. Po pierwsze, łatwiej jest zbudować zaufanie. Twoi potencjalni klienci czują głębsze połączenie. Nazwa pozostaje z Tobą, nawet jeśli zmienisz kierunek w swoim biznesie.
Ale co zrobić, gdy Twoje imię jest trudne do wymówienia, zapisania czy znalezienia w sieci? To może być uzasadnione obawy!
Jesteś gotów nieco zmodyfikować swoje imię? Jeśli tak, istnieje kilka sposobów, aby to zrobić. Możesz użyć tylko swojego imienia i drugiego imienia. Możesz dodać do swojego imienia jakieś słowo – na przykład „Joga z Kasią”. Możesz również zmienić pisownię swojego imienia, aby było łatwiejsze do odczytania i zapisania.
Jeśli masz obawy dotyczące prywatności, wybierz bardziej „biznesową” nazwę. Jednak jeśli to nie jest dla Ciebie problem, użyj własnego imienia. Ludzie uwielbiają śledzić, czytać i kupować od prawdziwych ludzi!
Teraz, jeśli chcesz zbudować markę większą niż Ty sam/a – na przykład szkołę jogi – nazwanie jej może być znacznie większym projektem. Nazwa Twojej marki powinna być znacząca i natychmiast nawiązywać emocjonalny kontakt z Twoją docelową grupą.
Stwórz listę kilku nazw, które Ci się podobają, a następnie przeprowadź badania. Szybkie wyszukiwanie w Google pokaże, czy inne firmy już używają tych nazw. Sprawdź, czy domena jest dostępna. I co bardzo ważne, czy któraś z tych nazw jest zastrzeżona jako znak towarowy? Istnieją bazy danych, które można przeszukać online w większości krajów, więc zrób swoje badania.
Na koniec, niezależnie od nazwy, którą wybierzesz dla swojej marki, używaj jej konsekwentnie we wszystkich swoich działaniach marketingowych. Jeśli zdecydujesz się na „Jogę z Kasią”, to taka powinna być domena Twojej strony www, Twojego profilu na Instagramie i na LinkedInie. Ułatwi to Twoim obserwatorom rozpoznanie Cię wszędzie i po prostu wygląda to bardziej profesjonalnie.