Dlaczego i jak stworzyć lejek sprzedażowy dla Twojego jogowego biznesu

Jeśli Twój feed na Instagramie jest podobny do mojego, obok zdjęć osób, które obserwujesz, dostajesz reklamy legginsów do jogi w obniżonych cenach oraz reklamy agencji reklamowych chcących sprzedać mi swoje „unikalne systemy”. Możesz też zauważyć, że wśród tych „systemów” często pojawia się mowa o „lejku sprzedażowym”.

Brzmi kusząco, prawda? Jakiś specjalny mechanizm, który ma naprowadzić sprzedaż prosto do Twojego biznesu. Kto by tego nie chciał? Na tyle, że niektórzy trenerzy biznesu będą cię sporo kosztować, żeby nauczyć, czym jest lejek sprzedażowy, nie mówiąc już o tym, ile zapłacisz za naukę, jak go stworzyć.

Co to jest lejek sprzedażowy?

W najprostszym ujęciu lejek sprzedażowy to ścieżka komunikacji na którą kierujesz ludzi. Zaczynają od jednej rzeczy, którą masz do zaoferowania, a potem są zachęcani do rozważenia zakupu czegoś innego, lub serii innych rzeczy. Najczęściej lejki sprzedażowe składają się z e-maili. Mogą to być też zautomatyzowane wiadomości na mediach społecznościowych, reklamy czy nawet wiadomości sms.

Dlaczego lejek sprzedażowy jest użyteczny?

Pomaga Ci zorganizować model biznesowy: Zamiast tworzyć mnóstwo różnych ofert, zajęć, warsztatów i kursów, lejek sprzedażowy pozwala Ci skupić się na jednej lub dwóch płatnych ofertach, które są prezentowane klientowi kolejno.

Automatyzuje Twoją sprzedaż: Możesz stworzyć zautomatyzowane sekwencje e-maili, dzięki czemu lejek będzie działał w tle, gdy Ty zajmujesz się innymi ważnymi rzeczami w swoim biznesie.

Pomaga przewidzieć Twoje zarobki: Z czasem zaczniesz generować dane ze swojego lejka sprzedażowego. Pozwoli to na oszacowanie, ile osób wejdzie na „szczyt” lejka w porównaniu do ilu z nich zdecyduje się na zakup droższych produktów na „dole” lejka.

Jak zrozumieć swoją „stopę konwersji”

Jeśli wiesz, że chcesz mieć 20 osób na swoim płatnym programie następnym razem (czyli 20 sprzedaży), możesz oszacować, że potrzebujesz 680 lub więcej osób na „szczycie” swojego lejka sprzedażowego, czyli zapisanych na darmowy kurs.

Jak zachęcić ludzi na szczyt twojego lejka sprzedażowego

  • Stoisko na lokalnym festynie
  • Stoisko na wydarzeniu networkingowym
  • Reklamy na Facebooku, Instagramie, Google, YouTube, LinkedIn itd.
  • Współpraca z innymi małymi firmami
  • Link do darmowej oferty w bio na Instagramie
  • Wiadomość do nowych obserwujących na mediach społecznościowych
  • Plakat z kodem QR prowadzącym do formularza zapisu
  • I wiele innych!

Kilka rad na koniec

Z czasem Twój lejek może stać się bardziej złożony. Niektóre części mogą być zautomatyzowane, inne nie. Możesz eksperymentować z cenami, czasem między e-mailami, obrazami, które używasz w swoich e-mailach itd.

Pamiętaj, że lejek sprzedażowy jest zaprojektowany do „odfiltrowania” ludzi z Twojego biznesu. To oznacza, że znacznie więcej osób powie „Nie” niż „Tak” na każdym etapie. Upewnij się, że jest to dla nich jasne od początku i że zawsze mają możliwość łatwego wypisania się z listy mailingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię zainteresować